2023-03-15

Hey Google, Alexa, Siri?

Röstsök

Röstsökning har blivit allt vanligare och är en teknik som används för att söka på internet genom att prata med en sökassistent som Siri, Google Assistant eller Alexa mfl. Enligt en studie använder 55 % av tonåringarna röstsökning dagligen. Röstsökning är redo att vinna dragkraft under de kommande åren, vilket framgår av den utbredda användningen av teknik bland dagens ungdomar.

Röstsökning, en funktion som de flesta av oss fick tillgång till med våra smartphones 2014, växer i popularitet. Dessutom blir smarta högtalare allt populärare och Alexa och Google smarta högtalare har köpts av 20 % av hushållen. Människors gradvisa acceptans av röststyrda enheter är ett gott tecken på att det här nya sättet att göra saker på är här för att stanna. Google meddelar även att dess röstsökning har en noggrannhetsgrad på 95 procent. Enkelheten i användningen av röstsökning har ökat som ett resultat av förbättrad sökprecision. Dessutom är processen mer tilltalande och personlig nu när det är lättare att använda din röst för att få resultat och mer exakt att matcha det du efterfrågar. Slutligen förutspås det att 2023 kommer hälften av alla internetköp att göras med röstresultat. Digitala marknadsförare har fantastiska 40 miljarder dollar i outnyttjad potential.

Att göra din webbplats lämplig för röstsökning är avgörande för framtiden. Genom att använda röstsök kan vi utveckla innovativa marknadsföringskampanjer och nå ut till en bredare målgrupp. Det innebär egentligen endast att vi måste anpassa vårt innehåll så att det besvarar vanliga frågor som ställs av användare som röstsöker efter information om företaget eller våra produkter. Genom att optimera innehållet för röstsök kan vi öka vår synlighet och rankning på sökmotorerna, vilket leder till ökad trafik och potentiella kunder på webbplatsen.


Vi jobbar med detta dagligen- Vill ni veta mer om detta hör gärna av er till oss på info@nokoby.se

2023-12-05

Superrolig inflyttningsfest hos Fellowmind

Läs mer

2023-11-27

Sanningen bakom Black Week's skyhöga klickpriser

Läs mer

2023-11-22

Framtidens marknadsföring: Tillhör ni dem som omfördelar försäljningsbudgeten för 2024?

Läs mer

2023-11-20

LinkedIn delar med sig av sin B2B statistik – dags att tänka i nya banor?

Läs mer

2023-11-13

NOKOBYs Framåtblickande Partnerskap och Extraordinära Resultat gav ROAS på 42

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss