2018-02-07

Facebook Analytics-nyheter för Sidor och Instagram

Facebook Analytics

Facebook Analytics utökas inom kort med en rad nya insights-funktioner för Facebook-sidor och Instagram (om du har företagsprofil).

När det gäller Facebook-sidor kommer man bland annat att kunna se än fler typer av aktiviteter eller händelser på organiska inlägg.
 
Men den största nyheten är att statistikmöjligheterna för Instagram-profiler blir mer lika de för Facebook-sidor. Förutom ovanstående kommer vi dessutom kunna se följares intention, lojalitet och livstidsvärde, samt deras resa mellan Instagram-appen och ens egen site. Om Instagram redan är en viktig del i er marknadsföringsstrategi, eller om ni tycker att den borde vara det, kommer detta alltså innebär mycket mer data att falla tillbaka på.
 
För både Facebook-sidor och Instagram-profiler blir det vidare möjligt att skapa anpassade målgrupper med fler specifika segmenteringar, till exempel en målgrupp med de som kommenterat något inlägg (i dagsläget begränsat till alla typer av interaktioner).
 
Håll koll här på bloggen för fler nyheter på samma tema. Utöver detta är exempelvis Facebook Attribution, som möjliggör mätning av annonseringsresultat över flera olika trafikkällor, nyligen också lanserat – något vi säkerligen får anledning att återkomma till i detta forum.

2023-11-22

Framtidens marknadsföring: Tillhör ni dem som omfördelar försäljningsbudgeten för 2024?

Läs mer

2023-11-20

LinkedIn delar med sig av sin B2B statistik – dags att tänka i nya banor?

Läs mer

2023-11-13

NOKOBYs Framåtblickande Partnerskap och Extraordinära Resultat gav ROAS på 42

Läs mer

2023-11-08

Har marknadschefen och säljchefen samma hatt i framtiden?

Läs mer

2023-11-06

Snart börjar META ta betalt för Instgram och Facebook. Vill du betala?

Läs mer

Vill du veta mer?


Hör av dig till oss så tar vi en kaffe!

Kontakta oss